Hej mitt i sommaren!

Det är en underbar sommar ute och jag och hundarna njuter, så det känns lite dumt att sitta inne just nu. Ska snart skynda mig ut, men bjuder på en liten uppdatering.
 
Jag har planerat lite inför hösten.. sommarvärmen gjorde mig glömsk så jag missade anmäla till två rallytävlingar tyvärr, men har nu anmält både Lucy och Dixie till två tävlingar i augusti. 
 
Kvalperioden till rallylydnads-SM är nu slut. Jag och Dixie hamnade på plats 88 av 434 ekipage, men det var endast på 5 tävlingsresultat. Tyvärr blev det inga starter förra helgen på söderåsen. Vi hade behövt 4 bra resultat där, men blev bortlottade från en start och dagen efter var det klass 1 varning i regnoväder, så vi strök oss.
Men nu är det ny kvalperiod, så det ska bli roligt att försöka skrapa ihop nya fina poäng på de kommande tävlingarna. Det komer bli betydligt fler än 5 tävlingar för oss nu och betydligt mer skärpt träning.
 
Den första blir på söndag. Där är vi också bortlottade från en start i Varbergs dubbeltävling, men vi står som reserv på ena starten
 
Men vi grattar våra bästa träningskompisar Emelie och Vincent som är kvalade för tredje året i rad!
 
Förutom rallylydnad så har jag anmält mig och Lucy till kursen "tävlingsgruppen" i agility. Så nu ska det bli fart på agilityplanen igen! Där är vi nog båda ganska ringrostiga, men tror säkert vi kan ta oss tillbaka. Nu kommer det inte bli några fler "valpavbrott" för Lucy, så nu kan vi verkligen satsa!
 
Och om jag känner att tid finns, så hoppas jag få in lite lydnadstävlingar framöver också. Både för Dixie och Lucy, men ibland går det inte att få in allt man vill i schemat, så vi får se.
 
Timja har jag anmält till utställning i september, hoppas hennes päls vuxit ut då och att jag hunnit träna med henne. Det är inte så lätt att få till träningen med en hund som bor på annat ställe, men det ska nog gå. 
 
För Lucys valpar går det bra. Jag njuter av alla bilder i facebookgruppen och att läsa om allt de gör.
Här kommer några bilder som jag lånat:
 
Lava i Luleå. En mycket aktiv, busig och orädd tjej :) 
 
Zita har fått egen pool :)
 
 
Agaton svalkar sig på stengolvet
 
 
Söta Herrman
 
Cosmo i Stockholm
 
Milou läser böcker
 
Nelson är huuuungrig
 
Baxter njuter av sitt ben på solsängen
 
Wille i tunneln
 
Och en fin bild på valparnas underbara pappa Malte
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha så söta alla är på bilderna😀

2014-07-18 @ 17:58:27
Postat av: Wilma

❤️

2014-07-18 @ 17:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0