Operationsdag

Då var dagen här som jag fasat lite för. Det var dags för operation för både Dixie och Lucy och det är ju aldrig kul.
Jag lämnade in båda tidigt imorse och det känns i hjärtat att lämna dem. Men hos Carin får de den bästa vården, så det känns tryggt.
 
Jag tog med mig valparna också, 4 av dem skulle på ombesiktning och alla gick igenom idag igen :)
 
Nu i eftermiddags fick jag äntligen åka och hämta hem mina tjejer igen. Allt hade gått bra. Dixies knuta på benet är nu borta med god marginal. Hon ska ha bandage i 3 dagar sen blir det tratt i 10 dagar. Tratten är hemsk, det tycker vi alla! Dixie mår bra och är i princip som vanligt.
 
Lucys kastration gick också bra. Det är ju en stor operation, så Lucy är mer påverkad. Hon har sovit i Dixies fåtölj sedan vi kom hem. Hon är trött och lite ynklig. 
Det svåra blir väl att hålla valparna borta från hennes sår. 
 
Vi har haft två regniga dagar nu och då vill inte valparna vara ute. Jag bär ut dem, men de springer in direkt, så det blir mer kissande inomhus nu. Jag som tyckte de blivit så himla duktiga på att gå ut... men det blir ju lättare när man bara har en valp, det är svårt att få ut 6 kissiga valpar samtidigt och förhindra att de springer in. 
 
Mamma Lucy vilar upp sig efter operationen
 
Ja, nu blir det inga fler valpar från Lucy. Men vi får vara glada åt de 19 fina friska valpar hon har fått. 14 söner och 5 döttrar är inte illa! Vi hoppas några av dem kan vara med och bidra till barbetaveln i framtiden. Lucy har verkligen varit en fantastisk och kärleksfull mamma till sina valpar!
 
Nu ska Milou snart badas så han blir ren och fin tills imorgon när hans husse kommer och hämtar honom. De flyger sedan hem till Stockholm där resten av Milous familj väntar :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Skönt att allt gått bra. Håller tummarna att dom piggnar till fort. Drömde om Lucy häromnatten, hon är ju så go.

2014-06-04 @ 19:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0