På gång

Veckan har gått i rasande fart.. Och fast valparna har flyttat har jag knappt hunnit med. Samma dag som Cosmo flyttade så hämtade jag upp Timja, som nu har varit här en vecka. 
Det går så bra med henne, hon smälter in fint i familjen. Men lite busig är hon allt :)
 
Sen har det varit studentfirande och midsommarfirande och allt som ska fixas där i mellan.
 
Dixie och Lucy mår bra. De är som vanligt (friskförklarade) och jag har i veckan börjat öka deras motion till det normala igen. På måndag ska jag ha med mig båda på träning för första gången på evigheter. 
Lucy är verkligen sugen på träning nu, hon har börjat "fråga" efter det och då känns det extra kul att få sätta igång.
 
Jag har anmält Dixie till Söderåsens rallylydnadstävlingar i mästarklass i juli. Det är sista chansen att få kvalpoäng till årets SM och man får hela 4 starter på sig på två dagar. Om jag och Dixie ska lyckas komma med så måste vi få minst 97 poäng på samtliga fyra tävlingar och det finns ingen chans att vi kommer lyckas med det. Men det är roligt ändå. Tiden har inte räckt till i år att hinna tävla, men snart börjar nästa års kvalperiod och då har vi en ny chans :)
 
Med Lucy har jag också tänkt tävla rallylydnad. Jag hoppas kunna få henne i så pass god form så vi kan starta i fortsättningsklass senare i sommar. Sen i höst hoppas jag att vi kan börja med agilityträningen och lydnadsträningen igen. 
 
Det känns skönt att ha båda tjejerna aktiva igen :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Skönt att Lucy o Dixie är i form igen. Du verkar ha fullt upp även utan valpar. Här går allt som på räls, fantastiskt.

2014-06-22 @ 17:31:42
Postat av: Gunilla

Så roligt att höra att ni är på banan igen. Lycka till med allt så får vi höras.Puss och kram från Juni och Lava

2014-06-23 @ 12:59:14
Postat av: Annika

Härligt att höra att Lucy och Dixie mår bra :-) Här är det full rulle, Baxter är en liten lurifax men underbart rolig :-)

2014-06-25 @ 10:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0