Dixieträning

Idag har jag och Dixie varit och tränat med Emelie och Petronella.
Emelie hade byggt en mästarbana som var rolig.
Emelie filmade oss en gång när Dixie var ouppvärmd och en gång när hon var uppvärmd. Det är ganska stor skillnad. När Dixie är ouppvärmd så är hon väldigt taggad och slarvar mer. Hon skäller mer och hoppar som en groda. Och på t ex sändande till kon så vill hon gärna springa 50 meter, istället för 2 meter :)
När vi har tränat en stund och hon har fått "landa" så går det mycket bättre!
 
Dixie älskar att jobba och jag tycker det är mycket viktigt att en hund får hålla på med något den tycker är roligt!
 
Här kommer filmen när Dixie är uppvärmd:
 
 
 
Lucy fick inte följa med in på träningen. Just nu vill jag inte att hon vistas på platser där många andra hundar vistas pga smittorisk. Hon börjar dessutom dra ner på tempot nu, så hon kan inte prestera på topp och när jag tränar vill jag att hundarna ger 100% så Lucy får vara "mammaledig" nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0