nya föremål

Valparna har varit ute igen och det gillas! Idag åt de maten i valphagen.
 
Valparna fick bekanta sig med skramliga föremål igår och idag fick de undersöka dammsugaren. Skramliga metallföremål var en succé! Ju mer det lät, desto roligare tyckte valparna. 
Dammsugaren var lite läskig, men de var ändå nyfikna. Någon gång till, sen har de vant sig.
 
Jag hade tagit flera filmsnuttar på hur de lieker med allt det nya, men just nu går det inte att visa filmerna i datorn. Jag får prova senare och se om det går då.
 
Alla är matvrak!
 
lilla rosa 
 
Orange hane
 
 
Lucy håller koll. 
Vi har varit på återbesök hos veterinären idag för att kolla hennes värden. Levervärdena var normala igen...MEN...nu hade hon lågt blodvärde. Veterinären sa att det lätt blir så när något kommer i obalans, så påverkas allt. En olycka kommer sällan ensam.... Lågt blodvärde är inget farligt, Lucy blev ordinerad att äta blodpudding. Jag tror hon kommer älska den medicinen ;) 
 
Idag har jag också handlat 9 små valpkoppel och halsband. Nästa vecka ska jag börja koppelträningen.
Senare denna veckan så står det bilåkning på schemat för valparna. Jag tycker det är viktigt att de får åka mycket bil, så de vänjer sig vid det. 
 
Det var allt för idag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för en fantastisk förmiddag, så fina dom är och så bra du gör det samt att man kan följa allt på bloggen.

2014-05-05 @ 21:44:37
Postat av: ZooZoo-Jenny

Hej Maja!

Jag tycker verkligen om din blogg!

Eftersom du skriver så bra så vill vi erbjuda dig ett lite större samarbete.
Maila mig gärna på [email protected] för att få veta vad det innebär :)

Jag hoppas och tror att vi tillsammans kan komma fram till ett riktigt bra samarbete!

Hoppas att höra från dig :)

Ha en härlig dag!

Varma hälsningar,

ZooZoo-Jenny

www.ZooZoo.com

2014-05-06 @ 14:51:10
URL: http://www.zoozoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0