6-månader och 7 år

Vi har firat lite födelsedagar/månadsdagar här.
 
I förrgår fyllde Dixie 7 år! Tänk vad tiden går fort!
Känns som det var nyss jag hämtade mitt lilla knyte i Finland...
8 veckor
 
Dixie var så ful när hon var liten... Tanig, tunnpälsad och långa ben..
 
Men vem kunde ana att fula ankungen skulle bli världens vackraste? Jag kan inte fatta att det är samma hund..
 
Vi har haft 7 fantastiska år tillsammans både på och utanför tävlingsbanorna. Dixie var från början tänkt som tävlings- och utställningshund. men jag kan erkänna att det var lite kämpigt med henne i början ;)
Det tog ett tag innan alla bitarna föll på plats. men på våra 7 år tillsammans har vi hunnit med massor.
 
Dixie har gått otroligt långt i utställningsringarna. Hon blev verkligen drömmen för mig som utställare. Mitt mål var att hon skulle bli Svensk utställningschampion, men hon blev mycket mer än så. 
Min guldtjej blev både svensk, dansk och norsk utställningschampion och därmed Nordisk utställningschampion. Sen är hon även internationell utställningschampion. men utöver alla championat så har vi varit med om något som få lyckas med. Dixie blev nämligen bästa tik på världsutställningen och kallas därefter för världsvinnare. Sedan placerade hon sig som BIG 4 och BIG 1 på två SKK utställningar i rad och det var även de enda utställningar vi åkte på det året. Utöver det så har hon även 5 vinnartitlar.
Ja, så nog uppnådde hon mer än jag någonsin vågat drömma om.
Nu känns det ingen idé att ställa ut henne mer, så utställningarna har vi lagt på hyllan och koncentrerar oss nu på rallylydnaden där hon också har briljerat!
 
Titlarna RLD N, RLD F, RLD A, RLD M har hon plockat och nu finns det inte fler titlar att erövra i rallyn.
Hon har hamnat på pallen hela 13 gånger! Så det visade sig att hon även var ett ämne för mig inom rallylydnaden.
 
Och bara nu på de senaste veckorna så har det hänt något. Helt plötsligt har allt börjat klaffa och vi har nu plockat så pass höga poäng så vi har chans att komma med på Rallylydnads SM 2015.
 
Men innan dess ska vi träna och förhoppningsvis tävla lite lydnad. 
 
7 år på denna hund är ingenting. Det känns som hon skulle kunna prestera otroligt mycket mer och jag hoppas vi har ett långt liv framför oss där vi kan fortsätta ha lika kul som vi har nu!
 
Ja, nog om min hund. Jag älskar henne väldigt mycket som ni förstår <3
 
Några andra som är väldigt älskade är Lucys och Maltes valpar som hunnit bli 6 månader gamla! Tiden går fort även för dem. Här kommer några nya bilder på några av dem:
 
Nelson
 
Zita
 
Lava
 
Wille
 
Baxter
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken fantastisk hund Dixie är. Hon är ju bara sju och en Barbet har ju en medellivslängd på 16 år så många år är kvar.
Marie

2014-10-08 @ 16:22:42
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0