Uppladdning

Nu laddar vi upp inför den sista tävlingshelgen... Phu, det börjar kännas att det var längesen man var ledig!
 
Imorgon åker jag Dixie och Lucy och tävlar rallylydnad i Oxie. Det är DM för Skåne och den som vinner blir Distriktmästare 2014. Nu finns det ju ingen chans att vi skulle bli det, men ändå :)
Jag hoppas att Dixie och jag kan få ett bra resultat till och det måste var över 96 p. (Det börjar bli svårt nu att klå sina tidigare resultat)
Detta är sista helgen för i år att få ihop poäng, så det hade ju varit trevligt om det gick. Men jag blir inte så ledsen om det inte skulle gå. 
 
Sen är det även lagtävling imorgon. Jag, Emelie och Alexandra med hundarna Dixie, Lucy, Vincent och Toy är ett lag och då slår man ihop alla poäng och tävlar sedan mot andra lag.
Det blir vår första lagtävling :)
 
På söndag är det tävling i Helsingborg och och då gör Timja in debut i nybörjarklass. Det ska bli spännande att se om det över huvudt taget kommer gå att tävla med henne med tanke på att hon inte bor hos mig och våra träningstillfällen är begränsade.
 
Vi var hos Ida och tränade igår med Emelie och Alexandra. Då skötte sig Timja mycket bra. Ny plats och mycket störning fixade hon galant! Så man kan alltid hoppas!
Dixie var också duktig igår och med Lucy blev det ingen riktig planerad träning, mest repetitioner av rallymomenten. 
 
Ikväll blir det bara lugn och skön hemma kväll
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0