Uppvärmning

Igår var jag och Lucy på serietävling i agility. 
Det hade regnat mycket så det var väldigt lerigt på planen, men det är värt att träna i sådana väder också..
 
Jag är mycket nöjd med min lilla lus. 
Vi satte för första gången ett felfritt lopp och vann agilityklassen. 
Sen blev det disk i hoppklassen. Jag kallade på henne lite för tidigt efter att jag skickat in henne i tunneln, så hon vände och sprang tillbaka och tog hindret som stod närmst. 
Det är pyttesmå marginaler i agility mellan rätt och fel, så det blir väldigt ofta fel. Men jag är ändå mycket nöjd med alla våra lopp. 
 
Imorgon ska vi upp i ottan och bege oss till Svedala och tävla agility på riktigt. men det kändes väldigt bra att ha tränat lite igår. Jag känner att jag behöver massa träning. Det känns som om det är jag som behöver tränas och inte Lucy så mycket.
 
 
Nu har SBK-tävling uppdaterat SM-kval listan till Rally SM 2015 och just nu ligger jag och Dixie på en 5:e plats av 306 ekipage. Nu är det ju väldigt lång tid kvar och många tävlingar återstår innan kvalperioden är slut (Maj 2015), men just precis nu kan vi njuta lite av vår placering. Nu blir målet att försöka hålla sig kvar där :)
På söndag har vi ny tävling och målet blir då att försöka få bättre poäng än 91.
Det är lite spännande nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0