Serietävling

Förra veckan var jag och Lucy med på serietävlingen i agility.
Det var väldigt roligt och det gick mycket bättre än jag trodde det skulle gå. Det blev ingen helt felfri runda, men det var nära :) tyvärr har jag inget resultat, för jag fick ont i ryggen, så vi fick stryka oss från hoppklassen och köra hem. Men vi hann med agilityklassen och nybörjarklassen. 
 
Här kommer några bilder som jag lånat från Bialitt Hundcenters hemsida
 
Lucy hoppar i mål
 
 
 
Hon satte alla kontaktfälten och det är jag mycket nöjd med :)
 
Igår skulle vi varit på agilitykursen, men det regnade så mycket så planerna stod under vatten, så det blev inställt. Jag ska försöka träna lite på egen hand nu i veckan. 
 
Imorgon blir det lydnads och rallyträning igen :) 
 
Timja har fått sig en genomborstning idag och lite träning. Jag försöker fortfarande lära henne skylten "sitt-stå". Vi kör bara mycket korta pass och jag tycker nog att vi har kommit en bit i rätt riktning. Hon vill ju helst sitta, men kunde stå vid sidan i flera sekunder idag. Vi får fortsätta imorgon och se om något av dagens lektion sjunkit in :)
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så kul att följa er. Lucy ser verkligen glad ut på agility banan. Herman verkar tycka det är kul med agility. Älskar ju sin tunnel och tycker det är roligt att balansera och hoppa över stockar i skogen. Vi får väl se vad det blir. Lycka till vidare.

2014-09-10 @ 21:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0