Vilken seger!

Idag börjar vi med att ge vårt största GRATTIS till Emelie och Vincent som gick och vann SM i rallylydnad i Sundsvall! 
Det är så otroligt bra så man förstår det inte! Emelie och Vincent som vi alltid tränar med är nu bästa rallyekipaget i Sverige! Det är så galet bra och jag är så himla glad för deras skull! Det ska firas ordentligt när de kommer hem :)
 
Emelie och Vincent i topp på prispallen, precis där de hör hemma :)
 
 
Jag och Dixie försöker ju också samla på oss tillräckligt bra poäng för att kunna kvala till nästa SM 2015. Det har ju varit lite svajigt minst sagt. Men efter idag kan jag säga såhär: Att känslan från igår stämde inte alls. 
Idag var hon där, min stjärna, Dixie!
Hon gick första banan jättebra. Jag var så nöjd med henne när vi gick av planen. Inga stora hopp, inga skall, utan hon gick helt enkelt fint. 
Jag kände att jag dragit på oss några missar, men inget större fel.
 
Men jag blev ändå förvånad när vi fick 97 poäng och såklart jätteglad. Vi kom även på 2:a plats av 29 starter och som bonus fick vi även "domarens pris" för att hon tyckte det såg så himla fint ut när vi gick.
 
De avdrag vi fick var -2 p i backa tre steg, där jag tydligen backade snett och sen fick vi -1 p för ett snett sitt.
 
Jag fick jättemånga fina kommentarer om Dixie och många som gärna hade önskat sig en hund som henne. Ja, när hon gick som hon gjorde idag då är hon bra, men som alla som följer denna blogg vet, så kan hon vara "billig" ibland ;) 
 
Efter första tävlingen så slappnade jag av inför nästa. Jag var redan nöjd och nervositeten hade helt släppt.
 
Tävling nummer två var en helt ny banan och en ny domare och några klurigheter. 
Väl inne på banan så känns det återigen så himla bra. Det kändes t o m bättre på banan 2 än på bana 1. 
Dixie var ännu mer samlad men ändå helt fokuserad på mig. Inte heller nu blev det några hopp eller skall eller annat trams. Hon var precis så som jag vill ha henne. 
En otrolig seger för vår del!
 
Det kändes bra hela banan och efteråt kände jag bara hur lycklig jag var. Det kändes verkligen inte som om poängen spelade någon roll nu när vi vunnit mitt personliga mål. 
Men även denna gång blev det 97 p och en 4:e placering.
 
Och nu i efterhand så är det klart att poängen spelar roll. Idag höjde vi våra kval poäng från 445 till 472 (max är 500 p)
 
Nu har vi dessa poäng: 91, 91, 96, 97, 97
(Jag är mycket nöjd att vi bara har poäng över 90 nu)
 
Vi har 5 tävlingar kvar i år och nu satsar vi på att få bort våra 91 poängare och ersätter det med något högre poäng. 
Jag hoppas verkligen att Dixie kan vara såhär duktig igen, så det inte bara var idag. Det var längesen jag kände denna känslan som vi hade idag. Idag var hon den stjärna hon egentligen är och jag är så glad att hon visade det idag.
 
Min duktiga tjej! 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

tycker att hon är så fin din tik :) hoppas ni får över 91 som du hoppas på resten av tävlingssäsongen och att du får tillräckligt med träningstid med henne!(mellan tävlingarna). grattis till din vän med hundekipage SM i rallylydnad vilken grej att vinna!

2014-09-22 @ 12:59:02
URL: http://vimeddjur.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0