Mera träning

Just nu är vi verkligen inne i ett träningsflow. Den ena träningen avlöser den andra.
Gårdagens agilityträning med Lucy gick bra. 
Vi klarade en svår klass 2 bana och det är ju alltid nått :) Fick även tränat lite på kontaktfälten, så nu får vi se vad som händer på söndag.
 
Idag blev det rallyträning i det underbara vädret tillsammans med Emelie och Vincent. Jag byggde upp banan från tävlingen, bytte bara ut någon enstaka skylt och sen körde vi.
Fokus ligger på att få en tyst Dixie och det gick hyfsat. Jag fick ta om några skyltar i mellan åt, men det känns ändå som om detta är den rätta vägen att gå.
 
Planen nu är att träna på momenten utanför banan, men när vi väl går bana så blir det ingen belöning på själva banan. Om jag vill belöna för något moment, så lämnar jag banan och belönar utanför och går sedan in igen.
Fortsättning följer.....
Men jag ser framemot att komma in lite mer i tävlandet, det behövs.
 
 
Sen fick Lucy komma ut och för vår del blev det kommendering av lk2. 
Fritt följ gick bra förrutom vänstersvängarna, läggandet var ok, inkallningen var ok, hon startade inte på mitt kommando till rutan första gången, men andra gången klarade hon det.
Apporten var ok, hoppet var ok och fjärren var ok.
Och eftersom det mesta kändes ok så anmälde jag mig nyss till vår första lydnadsklass 2 tävling.
Jag är inte säker på att hon fixar det och jag vet att momenten inte är helt klara, men det hade varit kul att prova. 
Så nu blir det så. När jag ändå var i farten så anmälde jag Dixie också, fast till klass 1. Jag kan ju alltid hoppas på LP1 :)
 
Nu blir det tävlingar varje helg! Wiiieee :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0