Vi kämpar på!

Igår var vi på träning igen med Emelie o C/O.
Emelie hade byggt en bra och rolig mästarbana och det gick lite bättre för oss den här gången än vad det gjorde sist.
Men det är fortfarande massor kvar att jobba med. Dixie var lite lugnare, men börjar fortfarande pipa vid sitt-momenten och skäller vid backning.
Och 8:ans frestelse måste vi verkligen träna lite mer, för den börjar hon störas av. Igår tränade vi med kattmat :)
 
Jag måste jobba så mycket med mig själv och verkligen tänka på hur jag agerar. Jag kan inte prata med glad och uppmuntrande röst, för då blir Dixie för exalterad, och jag kan inte belöna med godis på vissa moment, för då blir Dixie frustrerad om det nästa gång inte dyker upp belöning där.
Jag ska se så tråkig ut som möjligt och prata med min lugnaste tråkigaste tystaste röst, så kanske hon inte exploderar ;)
Det är en energikrävande liten hund jag har, men ack så underbar trots allt :)
 
Lucy tyckte det var varmt igår och ville helt ligga i skuggan och sniffa i vinden. Så hennes lydnadspass var väl inte det bästa.
Men hon startade på första kommandot till rutan! Alltid något :)
Det blir väldigt spännande att se hur hennes lk2 debut går nästa vecka.
Jag har inga höga förhoppningar om att vi kommer klara det, men det ska ändå bli spännande att se hur vi ligger till.
Innan dess måste vi hårdträna fjärren, som plötsligt inte funkar längre.
 
På agilityträningen i tisdags var Lucy jätteduktig. Gungan som hon vägrade ta sist på tävlingen tog hon nu utan problem.
 
Även denna helg består av tävlingar. På lördag är det agilitytävling och på söndag rallytävling och nästa helg blir det lydnad. Många järn i elden just nu.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0