Lite roligt och lite hemskt

Igår startade vår agilitykurs upp igen som jag och Lucy går. Hon var så lycklig när hon fick möta sina kurskompisar igen och när hon insåg att vi skulle träna agility. Söta hund <3
Igår tränade vi på tysksväng och jakosvängar och det gick faktiskt riktigt bra. Och vid sidan om tränade vi på slalom och kontaktfält.
Lus var hur duktig som helst och väldigt glad och taggad. Det är så bra att vi har agilityn, för det känns verkligen som vi båda behöver den tiden tillsammans och det är där vi är som mest samspelta. 
Det är vi ju inte alltid i lydnaden ;)
 
Jag har köpt ett par fina salomonskor som jag ska ha och springa med på agilityplanerna i vår! Jag längtar tills det bir lite varmare och torrare i marken så jag kan få prova dem :)
 
Innan agilitykursen så höll jag min kurs "satsningsgruppen" som är en tävlingsinriktad kurs i lydnad och rallylydnad och jag är så imponerad av deltagarna där som har gjort enorma framsteg med sina hundar. De är verkligen så himla duktiga och det är så roligt att få vara med och följa deras utveckling! 
 
Men allt var inte roligt igår. Igår ringde jag det jobbigaste samtalet jag någonsin ringt. En stor tung klump i magen.. Måste ha annat att tänka på tills nästa vecka.... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0