Livet går vidare

Ja, det är ju faktiskt så att livet går vidare, fast nu utan min lilla vita ulltuss. 
Det känns i alla fall som vi tog rätt beslut och jag vill tacka alla er som har stöttat mig under den här jobbiga persen! Det har betytt väldigt mycket <3
 
Någonstans för länge sedan så läste jag en klok sak som någon hade skrivit om vad man skulle göra när man förlorade en hund. "Man ska klappa på dem man har kvar". Den mening har jag aldrig glömt och det har jag verkligen gjort de här dagarna.
 
Jag har ju såklart åkt på årets influensa, så jag har inte haft så mycket annat att göra än att klappa på Dixie och Lucy.
 
När man är sjuk och har tråkigt, då plötsligt kommer man på hur mycket som helst man vill göra, bara för man inte kan.
Men en sak som jag har ägnat mig åt är att studera alla tävlingar på SBK tävling och planerat vilka tävlingar som vi ska delta på fram till juni.
 
Såhär kommer vår tävlingsvår se ut (om någon nu skulle vara intresserad :P )
 
Mars:
7/3 Lydnadklass 1 med Dixie, Falkenberg
 
April:
5/4 Rally mästarklass med Dixie, Rönne
12/4 Agility med Lucy, Landskrona
19/4 Rally mästarklass med Dixie, Halmstad
25/4 Rally mästarklass med Dixie, Burlöv eller Osby
26/4 Rally mästarklass med Dixie, Helsingborg
 
Maj:
1/5 Lydnadsklass 2 med Lucy, Helsingborg
2/5 Rally mästarklass med Dixie, Söderåsen
14/5 Rally mästarklass med Dixie, Hässleholm
17/5 Rally mästarklass med Dixie, Rönne
23/5 Rally mästarklass med Dixie, Olofström
 
Det blir ju ganska många tävlingar med Dixie, men så får det bli om vi nu ska lyckas komma med till SM.
Kollade just på kvallistan och just nu ligger vi på plats 20 av de 50 kvalplatser som finns, så vi är fortfarande med, men jag vill gärna försöka förbättra oss ytterligare, samt tävla mer för träningens skull. 
 
Det är verkligen inte lätt när man har tre hundar man vill tävla i tre olika grenar. Det finns helt klart för få helgdagar på en vecka. Alla tävlingar krockar med varandra och man måste hela tiden välja vad man vill prioritera.
Nu har jag valt att prioritera Dixies rallytävlingar och därimellan får Lucy köra en agilitytävling och en lydnadstävling. Timja har jag inte ens fått med i tävlingsplaneringen, men hon får nog vänta tills i höst när allt har lugnat ner sig lite. 
 
Jag ser fram emot våren nu!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0