Soffläge efter dag 1

Har precis intagit soffläge och lär nog stanna här resten av kvällen. Mycket trött, men mycket nöjd med dagen!
 
Idag har jag och Emelie haft vår första kursdag på vår rallylydnadshelgkurs och det gick riktigt bra. Det är första gången vi håller kurs tillsammans och det är första gången vi kör ett sådant upplägg som vi gjort idag, men jag är väldigt nöjd och enligt mig har det varit en riktig superdag!
 
Jag och Emelie tänker extremt lika angående hundträning och inlärning och det känns ju väldigt viktigt när man ska hålla kurs tillsammans. Så det är inte alls omöjligt att vi kör fler kurser ihop :)
 
Jag är ju inte frisk direkt, men rösten har kommit tillbaka tillräckligt mycket och jag är så tacksam för att jag klarade av dagen utan att känna mig döende. 
 
En annan som har jobbat på bra idag är Dixie som har varit med som instruktör/visningshund och hon skötte sig så bra. Hon är ju en riktig showgirl och älskar att visa upp sig och hon var mycket lycklig när hon fick visa alla skyltar som vi som vi gått igenom idag för deltagarna. 
Hon hade 100% fokus på mig och lyder minsta vink. 
Imorgon ska hon få vara med igen och visa resten av skyltarna.
 
Vi hade också ett riktigt härligt gäng deltagare! Det gör så mycket när man få engagerade deltagare som verkligen vill lära sig och som tränar på bra med sina hundar.
Ett väldigt duktigt gäng som vi kommer få se upp med i framtiden på tävlingsbanorna :)
 
Imorgon kör vi dag 2 och det ska bli lika spännande som idag :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0