Tänka om!

Det blir ju sällan som man har tänkt sig och just nu blev det inte alls som jag har tänkt mig.
Dixie har börjat löpa och det betyder att vi inte får lov att tävla på söndag, å jag har fått stryka oss.
Det känns riktigt surt, eftersom vi verkligen var på G och har tränat för tävling nu.
Men det är inte så mycket att göra åt den saken, löp är löp och det har en förmåga att komma när det minst passar.
 
Så nu har jag fått tänka om. Jag har suttit och kollat tävlingar en stund och tyvärr finns det inga lydnadstävlingar inom den närmsta tiden som passar oss.
Vi får helt enkelt lägga lydnaden på hyllan igen och övergå till rallylydnaden. För där måste vi snart komma i form.
 
Jag har räknat med att hinna med ca 10 tävlingar innan kvalperioden för SM går ut i maj och tiden går snabbt, så jag känner redan nu att vi får börja ta tag i rallyträningen. Man tappar fort när man lägger saker "på hyllan", så det krävs repetition för både förare och hund.
 
Så nu blir det rallyträning igen framöver för Dixies del! 
Lydnaden får vi ta upp igen i höst.
Lucy fortsätter såklart med lydnaden, men hon tävlar bäst utomhus, så jag väntar tills både träningar/tävlingar kan komma igång ute innan vi börjar med den aktiva tävlingsträningen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0