Tävlingssäsongen är igång!!!!

Idag drog tävlingssäsongen igång för vår del.
Men denna gång var det jag och Dixie som tävlade lydnadsklass 1. Vi vilar från rallylydnaden ett tag och växlar till lydnaden en liten stund.
 
Det var inte vår debut. Vi debuterade 2009 i LK1, men då var Dixie ung och omogen och hade enormt mycket spring i benen och klarade inte hela platsliggningen.
Därför bytte vi till rallylydnaden och sedan dess har vi varit fast där...
 
Därför var det spännande idag för att se om vi kunde ta revanch i lydnaden. Jag var väldigt nervös och på lottningen drog jag numret ingen ville ha, start nr 1.
 
Men jag hann inte bli så nervös, för det fanns det inte tid till. Det var bara att gå in och köra.
Och VILKET program vi fick till!
Platsliggningen gick klockrent och resten av programmet flöt på bra.
 
Såhär blev våra poäng:
 
Platsliggning: 10 p
Tandvisning: 10 p
Linförighet: 8 p
Läggande u.gång: 9,5 p
Inkallning: 10 p
Ställande u.gång: 10 p
Apportering: 10 p
Hopp över hinder: 8,5 p
Helhetsintryck: 10 p
 
Detta händer nog bara en gång att vi får till det såhär bra. Sex stycken 10:or!!!!
Ja, vilken revanch det blev!
Och det bästa av allt var att allt kändes så himla bra under programmets gång. Hon gick så himla bra och jag är så nöjd och glad och lycklig!
 
Det blev ett 1:a pris och en klassvinst dessutom av 14 startande ekipage.
Återigen en barbet i topp på prispallen :)
 
Vi vann en lergök (???) Vet inte var jag ska ställa den. Det blir väl i någon hylla där den kan samla damm ;)
 
Det var många "kändisar" på tävlingen idag som bjöd på riktigt fina program. Bland annat våra kära träningskompisar Emelie och Lycka som tävlar elitklass som gjorde ett riktigt fint lydnadsprogram!
 
Nästa helg är det dags igen! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Jemt Craft

Besök gärna vår blogg http://www.jemtcraft.blogspot.se/

2015-02-03 @ 14:00:13
URL: http://www.jemtcraft.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0