Trevlig läsning!

Nu äntligen har jag fått tag i både Härliga Hund och Brukshunden!
Och jag har precis unnat mig lite rolig läsning.
I Härliga Hund finns det en rasspecial om Barbet där jag och Lucy är med. Det står inte helt rätt i artikeln, den blev lite vinklad, men jag anade det eftersom raspresentationerna skulle handla om hundar som inte fällde.
Det låter som jag förespråkar barbet som en allergivänlig ras, men det gör jag inte. Och jo, barbet fäller, men det döda håret hamnar inte på golvet, utan fastnar i pälsen och bildar tovor om man inte borstar bort det. 
Min pappa som är allergiker klarar av mina hundar utan problem, men min bror som också är allergiker klarar inte av dem, så det beror på vad man är allergisk mot, det sa jag, men det tog de inte med  artikeln. 
 
Men så är det väl alltid med tidningar. Roligt i alla fall att vi fick vara med!
 
 
I tidningen Brukshunden finns en lång artikel om vår käraste träningskompis Emelie Tuvesson som var så himla bra skriven av Jenny Wibäck!
Den handlar om deras vinst i Rally SM 2014 och vägen dit och jag blev så rörd när jag läste de fina orden som Emelie sagt om mig!
Träningskompisar är otroligt viktigt och jag kan vara så stolt som har den bästa! Utan Emelie hade jag aldrig kommit såhär långt, det är en otrolig glädje att kunna dela träningar och tävlingar tillsammans med någon!
Jag känner verkligen att jag är lyckligt lottat på den biten!
 
 
I eftermiddags var jag på Bialitt och tränade lite med hundarna. Det blev lite agility med Lucy och där kände jag verkligen hur ringrostiga vi var. Men vi har ju inte tränat på 2 månader, så kanske inte så konstigt. Det konstiga är att jag har anmält oss till tävling på lördag när vi inte är bra nog... Men jag känner att vi måste ut på tävlingar och öva öva öva på att tävla i agility, för det är verkligen det svåraste jag stött på inom hundvärlden.
Så jag förväntar mig 2 diskade lopp, men hoppas att tävlingen ska ge oss lite mer erfarenhet.
 
Sen blev det lite lydnad också. Idag var Lucy duktg, inga pip, men nu hade hon iof kört lite agility innan och fått springa av lite energi. Tre klockrena rutskick och en tyst fjärr! Det var inte fyskam!
 
Dixie fick köra en kort platsliggning och sen massa fritt följ med fokus på att få till bättre vänstersvängar. Vet inte om de blev så mycket bättre, men roligt hade vi :)
 
Nu ligger båda hundarna trötta och nöjda vi mina fötter! Gud vad jag älskar mina lurvar <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0