Yes!

Igår var det dags för agilitytävling med Lucy i Halmstad Hundarena.
Jag var verkligen inte sugen på att åka dit, för det kändes som jag visste hur det skulle gå. Vi har inte tränat på flera månader (förrutom att vi känt på hinderna en gång nu i veckan) så det kändes som det skulle blir en stor flopp igen.
 
Väl på tävlingen var jag väldigt lugn och inte så nervös som jag brukar. Hade inga förväntningar alls. Vi började med agilityklass och banvandringen kändes bra. 
Det var extrem hög ljudnivå i arenan med alla taggade vallhundar, så Lucy fick vara i bilen för att få lite lugn och ro innan det var dags.
När det väl var vår tur så taggade hon igång så fort hon såg banan och det kändes väldigt bra under loppets gång. 
Hon kom in med för hög fart i slalom så där fick vi ta om = 5 fel, men resten av banan fortlöpte felfritt. Fina kontaktfält fick vi också till. Där var väl någon väldigt vid sväng, men annars så var jag riktigt nöjd!
Första gången som vi inte blev diskade. Det var ju mitt mål detta året :)
 
Näst på tur stod hoppklass och där kändes det också bra på banvandringen. Och väl på banan så kändes det verkligen som vi var ett team. Lucy gjorde det hon skulle och jag var noga denna gång med att förbereda henne för slalom så hon hann sänka farten och hon satte det! Hon satte även resten av banan och vi fick till vårt första nollade lopp!
Det trodde jag aldrig, så jag var så himla nöjd!
Det var verkligen en seger för mig!
 
Vi var väldigt nära att få vår första pinne också. 9 pinnar delades ut och vi kom på 10:e plats. Endast 15 hundradelar skiljde det på tiden mellan border collien på 9:e plats och Lucy. Så det var verkligen nära!
Men det spelade ingen roll, för för mig hade vi redan klarat mer än jag vågat hoppas på!
 
De 12 bästa i varje klass fick priser, så vi fick en hundskål, tuggben och godis med oss hem :)
 
Vi kom på en 10:e placering av 66 starter, inte illa! :) 
 
Med på tävlingen var även de två barbetsystrarna Dollie och Skrållan och det gick riktigt bra för dem också. Skrållan tog pinne i agilityklassen och alla nollade i hoppklassen.
Barbeter kan!  :D
 
Lucy, Skrållan och Dollie
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0