Filmtajm :)

Bjuder idag på lite filmsnuttar från kommenderingsträningen den 29 dec..
Lucy kör lydnadsklass 2, överst är inkallningen och sen kommer sändande till rutan.
Inkallningen är jag supernöjd med och rutan också.
 Rutan är långt ifrån perfekt, hon ljudar lite och stannar inte blint på mitt kommando och drar lite väl mycket till höger i rutan, men med tanke på hur svårt hon har haft att överhuvudtaget springa ifrån mig, så är jag just nu ändå väldigt nöjd. Det går fortfarande upp och ner och mer träning behövs.
 
 
 Lucy i moment apportering. Lite startljud även här, men annars är jag nöjd. Jag bryr mig inte om att hon
 inte har något perfekt gripande ;)
 
 
 Lucy i moment hopp-sitt-hopp. Jag blir så glad när jag ser detta klippet! Det är det bästa hon någonsin gjort.
Detta moment har vi också haft jättesvårt med och därför så blir jag så glad nu då det verkar ha lossnat <3
 
 
 Här gör Dixie läggande under gång. Hon gör det okej, men hon kan snabbare :)
 
 
Dixie i moment linförighet. En av hennes sämsta fotgående, men hon var inte alls uppvärmd som hon brukar :)
Momenten i klass 1 är ju inte så roliga att titta på, så det får räcka med filmsnuttar här :)
 
Om ca 2 veckor är det dags för tävling för mig och Dixie.
Vi tränar platsliggning nu 5 minuter om dagen med fokus på att hon ska lägga hakan i backen snabbare och på mitt kommando.
Platsliggningen är jag så nervös över, men jag hoppas vi ska klara den. Jag säger vi, eftersom risken är stor att jag kommer svimma under de 2 minuter som kommer kännas som en evighet :)
 
Lucys mission har blivit fjärren, den får hon träna 5 minuter om dagen och idag gick det riktigt bra :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0