Fredagsträning och tidning

Idag har vi varit och tränat lydnad i Halmstad Hundarena med Emelie och Madde.
Det närmar sig tävling för oss alla så idag var det mycket fokus på detaljer.
 
Dixie fick köra linförighet och väldigt mycket platsliggning med hakan i backen. Vi har tränat det jättemycket hemma, men jag måste nog träna det mer på nya platser för jag fick säga kommandot 2-3 gånger innan hon la ner huvudet. På slutet gick det bättre, men det ska vi nog hinna fixa :)
När hon väl ligger så ligger hon blickstilla.
 
Här nedan ser ni alla våra duktiga hundar på platsliggningen (Lucy fattas)
Foto: Emelie Tuvesson
 
Lucy har jag inte anmält till någon lydnadstävling ännu, men hon fick träna lite olika moment. Hon har börjat pipa så mycket i alla momenten och det gillas INTE!
Idag pep hon i nästan alla moment utom rutan. Hon är så ojämn i rutan, men idag fick vi till väldigt fina rutskick!
Fjärren var det pip i hela tiden, fast skiftena var bra. Usch vad det är jobbigt med ljud i träningen.
Det finns ju bara ett sätt att bli av med ljud och det är att aldrig släppa igenom det och bryta träningen. Aldrig belöna för ett bra utförande som haft pip i sig. Det är svårt, men det måste göras.
 
Lucy och jag provade även lite agilityhinder för agilitytävling blir det om 2 veckor. Men hu så hemskt det kommer gå. Lucy blev alldeles galet vild av lycka när hon fick hoppa lite och hon gick inte att styra särskilt bra.
Hon behöver få springa en bana först innan har kan lyssna, men på tävling får man ju bara en chans??
Så jag få se om vi kan komma till hinder nr 2 på tävlingen utan att diska oss... Det kunde vi inte idag. Men vi gör det bara för det är kul.. Sen hade det ju varit ännu roligare om vi hade kunnat vara lite samspelta på agilityplanen nångång, men det kanske kommer :)
 
 
Nya numret av tidningen Härliga Hund har kommit ut till premumeranterna nu och nästa vecka kommer den ut i butikerna. Deras raspresentation handlar denna månaden om barbet och där är jag och Lucy med :)
Kan inte riktigt komma ihåg att jag sa just såhär, men överlag så stämmer det väl ganska bra :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att se lilla Selma. 😄

2015-01-29 @ 06:59:43
Postat av: Maria

Kul att se lilla Selma. 😄

2015-01-29 @ 06:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0