Välkommen 2015!

Nu är vi inne på ett nytt spännande år som jag hoppas mycket på..
 
Före nyår var vi 4 stycken som hyrt Segrahallen där vi under 4 timmar tränade på att tävla lydnad. 
Det var väldigt rolig och nyttig träning.
Jag körde mina hundar i sina klasser och var väldigt nöjd.
 
Dixie gjorde iof en av hennes sämsta linförigheter, men i övrigt skötte hon sig bra.
 
Lucy klarade både rutan och hoppet på första försöket, vilket jag var mycket glad över. Sen pep hon lite här och var och det är inte så bra. Det blir mycket avdrag för ljud, så det får vi jobba på. 
Men bortser man från ljudet så gjorde hon flera riktigt snygga moment.
 
Igår var jag ute och tränade själv och skulle inviga den nya lydnadsrutan som jag fått i julklapp, men det gick inte alls bra. Hon hittade inte rutan och det kändes helt enkelt inte alls bra. Fjärren var också urusel och hon fastnade redan i första skiftet :(
Usch så jobbigt, jag som tänkt anmäla till tävling. Men det vågar jag nog inte riktigt nu. 
Det känns som vi är så nära, men ännu inte helt säkra.
 
Dixie känns väldigt säker på momenten, det är platsliggningen som jag är livrädd för. Hon ligger blickstilla med hakan i backen och rör sig sig inte ur fläcken och det ser ut som hon ligger säkert, men jag är ändå så orolig att hon kanske kommer resa sig på tävling. 
Men det känns som det enda sättet att få reda på det är just på en riktig tävling, så jag måste helt enkelt bara våga!
 
Så det är lika bra att jag går in och anmäler oss nu innan jag blir för feg :O
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0