Ändrade planer

Ibland blir saker inte som man tänkt sig.
Jag har nu tagit beslut att det inte blir några valpar nästa år, av olika anledningar.
Istället kommer jag köpa in en ny valp till min kennel. Jag har redan börjat kolla runt på vad som kommer nästa år och har redan mina förhoppningar. Men vi får se hur det blir.
 
Idag har vi varit på lydnadsläger för Jenny Wibäck, dag 1 av 2.
Jag går med Lucy och vi började med att köra igenom ett lydnadsklass 2 program. Vi har ju inte tränat så mycket lydnad på sista tiden, så det var lite svajigt. Men det var ju väntat.
Lite ofokuserat fritt följ, lite segt läggande, en bra inkallning. Hon startade fint till rutan, men hamnade utanför. Med lite extra kommandon så hamnade hon tillsist i rutan :)
En bra apportering, ett bra hopp över hinder och en seg fjärr. Sen var det lite ofokus i transporterna, men överlag ett hyfsat program.
 
Lucy är ganska jämn i klass 2 momenten och bortsett från lite ofokus idag, så känner jag att jag har koll på hur vi ska få till detaljerna.
Så vi bestämde att gå vidare på lite nyinlärning och började med ett klass 3 moment: Vittringsprov
(Hunden ska på kommando springa ut 10 meter till 6 likadana träpinnar och där hitta och leverera den pinnen med förarens doft tillbaka till föraren) Vi hann inte komma så långt idag, men jag tror att Lucy kommer tycka att det är ett roligt moment.
 
Nu är vi alla väldigt trötta!
 
Igår var vi och tränade i en park i Helsingborg stad där syftet var att vi skulle få lite naturlig störning. Men det är ju knappt några människor ute i denna höstkyla!
Dixie och Vincent var duktiga i alla fall! 
Vi har fått problem med stå framför backa igen, nu blir det snett, igen! Suck! 
Här är vårt lilla krullgäng som väntar på sin tur! :)
Dixie, Lucy och Vincent
 
Här är Dixies snygga SM-halsband. Tyvärr mätte jag ju lite fel, så det är ganska stort, men det ska nog gå ändå :)
Vi har börjat träna med det nu så hon ska känna sig bekväm med det 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0