Hon kan!

Igår var det en väldigt regnig dag...igen.
Alltså jag vet inte vem jag ska bli förbannad på över vädret. Jag vill ha en syndabock. Någon som kan ta på sig skulden för detta fruktansvärda väder vi tvingas utstå.
Men det finns ju ingen som kan ta på sig eländet, så det är bara att leva på som vanligt och hitta sina egna ljusa stunder i denna kalla, gråa och ruskiga sommar.
 
Trots det usla vädret igår, så fanns det faktiskt några trevliga "solglimtar" som gjorde att dagen ändå kändes ganska ljus.
 
Först var det rallyträning på Hbg BK med Emelie och Vincent.
En bana var uppbyggd med olika klurigheter och det gick riktigt bra för båda vovvarna.
Det jag ska ta med mig från passet igår är att vi måste träna med tempoväxlingar, mer stadga i stå, träna mer på stå framför backa, i högerhandling, och sitt sidosteg sitt. Sen måste jag verkligen tänka på avståndet till skyltarna. Jag har en tendens till att gå för nära.
Det som vi har haft problem med under våren verkar ha löst sig, vilket känns skönt. Men det finns ALLTID något att jobba med som kan bli bättre.
 
Senare på kvällen var det terminsavslutning på agilitykursen då det stod tävling på schemat för samtliga agilitygrupper.
Det var två hoppklassbanor man skulle köra och poängen från båda banorna slogs ihop till en slutpoäng och den med minst fel vann.
 
Det var inte särskilt lockande att bege sig ut igen i det extremt regniga vädret, men vad gör man inte för sina hundar? :)
Och det var nog ändå tur att vi gjorde det. Det var två roliga banor och Lucy var taggad.
Banorna stod delvis under vatten och då är det tur man har en vattenhund som inte är det minsta bekymrad över det.
 
Lucy var så himla duktig i första banan och så himla duktig i andra banan och när man väl kör, så bryr man sig inte det minsta om att man springer i vattenpölar eller att regnet piskar i ansiktet. Just när man får en så bra känsla tillsammans med sin hund så finns det inget i världen som kan hålla ljuset i livet borta :)
Det var bara ren och sann glädje!
 
Senare på prisutdelningen så visade det sig att vi vunnit largeklassen med endast 5 fel på två banor.
Jag trodde vi hade gått felfritt, men Lucy måste ha rivit något hinder som jag inte sett, för där var inga handlingsmissar :)
Hur som helst så var känslan på topp!
Hon har verkligen utvecklats enormt mycket! Och det suger verkligen i agilitytarmen nu. I höst måste vi se till att tävla lite mer.
 
Just nu ligger nästan allt fokus på Dixies träning inför SM, men sen ska inte Lucy få stå i skuggan av Dixie längre, för även hon är en liten guldstjärna som bara väntar på att få ut och lysa!
 
En mycket blöt Lucy vann en säck med foder och en rulle bajspåsar
 
Och bara detta var ju en "solglimt" och hur gott som helst :)
 
Tack Linda och Magnus för ännu en superbra och lärorik termin. Tänk vad ni har lyckats lära mig och lilla lus mycket! Jag hoppas vi får fortsätta i höst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0