Lördagsträning

Vi har tillbringat lördagen med lite lördagsträning ute på gräsmattan.
 
Jag och Dixie jobbade med detaljer idag så klickern åkte fram. Det kändes som vi fick till ett bra pass, men där finns lite att slipa på. Mycket fokus blev det på snurrar och vändningar, men även backa, tempon och spiraler.
Vi får fortsätta slipa på detaljer och helhet.
I övermorgon får vi veta om det blir SM för vår del och det ser ju faktiskt ut som om vi kommer med :D
Förberedelserna är redan i full gång för mig och Emelie :)
 
Jag och Lucy körde ett lydnadspass och hon är faktiskt duktig min lilla lus!
Hon satte 2 perfekta rutor på ny plats, gjorde en jättefin apporterting och en fjärr på 10 meter.
Hon har ju tendens till pipljud, även om det inte kom fram några sådana idag eftersom hon fick belöning mellan momenten, men det är absolut något vi måste ta tag i att länka ihop momenten till en helhet.
Men hon börjar faktiskt kännas stabil i det flesta momenten nu och det känns väldigt bra :)
 
Igår firade vi för jag sålt min lägenhet. Kontrakt skrevs igår, så nu är det ett problem mindre att tänka på.
Jag är så glad att det gick så snabbt. Den såldes på mindre än en vecka så det kan man verkligen kalla flyt :)
 
I övrigt kommer detta bli en riktig slapp helg. Inga tävlinga, inga planer, bara vila och njuta av helgen...
 
Grattis säger vi till Gunnel på kennel Clayhill som härom dagen fick 5 söta barbetvalpar. Välkomna till barbetvärlden!
 
Jag har bestämt att jag ska para Timja vid nästa löp, så förhoppningsvis blir det valpar nästa år.
Men det är inte klart vilken hane det blir.
Vi hade en på kroken, men som tyvärr inte fick så bra röntgenresultat, så vi letar vidare... Har kontakt med en annan nu, så vi får se vad det blir :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0