Nya händelser

Sedan sist, så har armen blivit bättre. Gick till en osteopat som knäckte ut hela ryggen, skuldrorna och nacken och nu känns det helt okej igen.
 
Sedan sist har vi också gått och blivit husägare. Vi har skrivit på kontrakt för en stor villa i Ramlösa. Nu väntar vi bara på besiktningen och hoppas att den ska vara hyfsat okej.
Det känns väldigt bra, läget är perfekt och med en jättestor skog/park utanför huset. Hundarna kommer älska det!
Det kommer även finnas plats för valpar, så jag kommer inte behöva flytta ut till sommarstugan nästa gång :)
 
Sedan sist har jag och Dixie varit på ännu en rallytävling. Igår var vi i Hässleholm och tävlade mästarklass.
Det blev tyvärr 2 missar, som var ganska retliga och ska man höja sin kvalpoäng så har man inte råd med några missar. Det blev 91 poäng och räckte till en 3:e placering av 29 (fast då hade jag åkt hem så det fick jag veta efteråt).
Dixie kändes loj i början av banan och var inte med. Det känns som om hon vill kolla banan lite precis när vi kommer in, men efter det gjorde hon en jättefin runda. Hon var tyst och uppmärksam och jag är verkligen så tacksam och nöjd att vi lyckats komma tillrätta med alla ljud.
Hon var helt enkelt grym igår, så det var så synd på de missarna. Hon missade en sväng när hon var i sin egen värld lite i början och sen såg hon inte konen som hon skulle springa till. Den stod väldigt långt till höger och vi har mest tränat på att den står rakt fram så jag fick visa igen, innan hon såg det.
Men jag är nöjd ändå.
 
Det är fler som har gjort bra ifrån sig....
 
Majtippans Spicy Ginger (Alma) i Danmark har debuterat i lydnadsklass 3. Väldigt många fina poäng, och några missar resulterade i ett 2:a pris och Alma fick även domarens pris och fina lovord!
Grattis Michelle och Alma!
 
Alma i moment: Sittande i grupp, betyg 10!
 
 
Majtippans Taste of Noblesse (Zita) har varit på inoff utställning och blivit BIR, Hp och BIG 3:a! Stort Grattis till Lars och fina Zita!
 
Och idag har även Majtippans Taste of Daim (Wille) gjort sin inofficiella utställningsdebut där det även blev fin utdelning, BIR + Hp och BIG 4:a. Grattis Kristina och fina Wille!
 
Jag blir så glad när det går bra för "valparna" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0