Dags för lite semester

Det är ju ganska lugnt här för tillfället. I alla fall på hundfronten.
I övrigt är det minsann inte lugnt. Vi fixar och donar med huset och trädgården.
Har fällt alla träden och jämnat till marken i trädgården så vi kan få en stor gräsmatta till våren.
Inomhus håller vi på att måla och tapetsera och jag har även målat färdigt vårt stora matsalsbord med tillhörande 6 stolar och en skänk. Det har tagit sin lilla tid kan jag lova. 
Idag blev jag även färdig med vitrinskåpet, så nu har alla tidigare ekmöbler blivit vita. Det passade mycket bättre med vitt i nya huset.
 
I måndags var jag och Lucy på agilityträning och Dixie var med för att få lite träning i pauserna.
Lucy var så himla duktig! Det var en svår bana där vi bland annat tränade på dolda tunnelingångar. Hon skötte sig så himla bra och klarade banan så fint. Jag är så glad att vi har hittat agilityn som vi har tillsammans. Det är verkligen det som Lucy tycker är roligast och då är det ju självklart att vi ska pyssla med det. 
 
Dixie fick köra lite rally i pauserna och hon var också mycket lycklig över att få ett ordentligt träningspass. 
 
Dixie har blivit så morgontrött. Jag får putta ner henne från sovrummet och släpa runt henne på morgonrundan. På eftermiddagen så hänger hon med så glatt, men hon är väldigt jobbig på morgonen. 
Det är väl det första tecknet jag märkt på att min "valp" börjar bli äldre....
 
Hur som helst så är det nu dags för lite semester. Vi har ingen vidare framförhållning vad gäller semestrar, men det passade bra nu nästa vecka när jag fyller 30 år, så förra veckan bokade vi en resa till Florida. Det blir först några dagar på Miami Beach och sedan vidare till Key West.
På lördag bär det av!
 
Hundarna har det bra hos mina föräldrar och sedan nästa helg ska Mia passa dem.
Det är så roligt när hundarna är hos Mia. De har full koll på vilka regler som gäller var. Hemma hos oss får inga hundar vara i soffar eller sängar, men hos Mia får dem det och sist så gick Dixie rätt in och tog bästa platsen i soffan. Sen hade Dixie sovit i mitten av dubbelsängen på natten och Lucy hade sovit i lilla Tovas säng.
 
Roligt att de har så bra koll :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken trevlig blogg du har! 😀

Jag och några kompisar har startat ett UF-företag, vi säljer LED-lampor till hundhalsband så att du och din hund går säkert nu i vintermörkret. Är du intresserad av våran produkt så kan du kolla in våran FaceBook sida, tack i förhand 😀

https://www.facebook.com/SafeDog-UF-1509536049340172/

2015-11-27 @ 22:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0