Tiden går..

Här flyger tiden förbi minsann. Ja, så blir det när man har flyttat och ägnar all sin tid åt att försöka komma i ordning. Så tyvärr blir det inte så mycket tid över för bloggen.
 
Men en liten hackig uppdatering får det bli:
 
-Först måste jag sriva ett försenat GRATTIS till alla ädelstenar i vår Ädelstenskull (Dixie X Baxter) som fyllde 5 år den 23 augusti.
Stort Grattis alla 5-åringar Sannie, Svea, Malou, Amie, Bruno och Chip!
 
 
-Sen har det kommit två nya röntgenresultat från vår Chokladkull (Lucy X Malte)
Majtippans Taste of Japp (Baxter) HD A och ED 0
Majtippans Taste of Daim (Wille) HD A och ED 0
 
Jag är ju hur lycklig som helst över det! Nu är det endast 3 valpar kvar som inte har röntgats ur den kullen så jag håller tummarna för de sista tre också att även de får bra resultat :)
 
- Vi hade en underbar semester på Rhodos. Men det är lite komiskt, för vi reste iväg för att verkligen kunna koppla av för vi har haft så mycket att göra. Problemet blir ju bara att när man kommer hem så blir det dubbelt så mycket att göra, för då ligger man efter med allt man bode ha gjort :)
Men vi njöt i alla fall till fullo på semestern :)
 
-Saker och ting börjar sakta med säkert komma på plats i nya huset. Vi älskar huset och det blir ju bara bättre för varje dag :)
 
-Grattis säger vi också till duktiga Alma (Majtippans Spicy Ginger) som nu tagit sitt andra 1:a pris i LK3 i Danmark. Om de tar ett till så blir Alma Dansk Lydnadschampion! Det vore ju häftigt! :)
 
-Själva har vi också tävlat i helgen, men utan några större framgångar.
 
Igår var det dubbeltävling i Trelleborg och Dixie var extremt laddad. Jag lyckades inte få henne i rätt aktivitetsnivå. De berodde dels på att det vräkt ner ösregn så det faktiskt inte gick att värma upp.
Men också för att vi inte har tävlat på ett tag.
Det var mycket små slarvfel. Hon rörde sig i positionerna, slog i skylt (mitt fel), skällde och hoppade. Ja, tyvärr så var ljuden tillbaka. 
Vi fick 87 p på första rundan, men vi fick hela 6 stjärnor av domaren som hade skrivit så fina lovord om oss och ritat stjärnor i kanten på det hon tyckte var utmärkta utföranden. Så det får vi ta med oss.
 
I andra banan så börjar Dixie med att springa iväg mot konerna. Jag fattar inget och stannar för att kalla tillbaka henne i sin position. Vi går lite till, sen gör vi samma sak igen.
Jag tror att hon trodde att det var sändande till kon när hon såg alla slalom och spiralkonerna. Det kostade 3 poäng för att hon var ur position och 3 poäng i förarfel för att jag stannade upp och kallade in henne. Detta gånger 2 blev alltså -12 poäng. Sen blev det -1 i bris och -2 på helheten för att Dixie skällde.
Andra rundan slutade vi på 85 poäng.
 
Ja, det är inte så mycket att säga om det. Men det var vissa grejer som jag var riktigt nöjd med. Dixie klarade av att komma springandes i full fart och sedan direkt sätta 3 steg bakåt. Hon klarade även ligg i honnören utan att nosa. Jag har infört "hakan i backen" i honnören och då ligger hon minsann still.
 
Idag har jag och Lucy varit och tävlat agility i Malmö.
Lucy gjorde en kanonrunda i hoppklassen. Allt kändes bara helt super! Men ett litet litet misstag blev det. När Lucy kom ut från tunneln så stod det ett hinder längre fram som stod på sidan så Lucy såg inte det först. Och när hon väl såg det så hoppade hon från fel håll = Disk.
Men i övrigt var det superfint! Hon hade en superbra slalomingång, rev inga hinder och var väldigt följsam och snabb som attan!
 
Agilityklassen var inte lika bra. Handlingen fngerade visserligen. Men Lucy måste ha glömt bort allt vad kontaktfält heter under sommaren, för hon hoppade av samtliga kontaktfält. Hon var extremt speedad och det var knappt jag hängde med henne. Jag fick minsann springa mitt fortaste!
Förrutom kontaktfälten så rev hon tre hinder också. Jag vet inte om det var för hon var trött, eller för att svängarna var tajtare eller om jag hade fel tajming, men rivningar var det.
Så det blev 30 fel, men en bra tid på 35,17 sek. Ref tiden låg på 49 sekunder.
Vinnande border collien hade en tid på 33,20, så vi är ju inte så jättelångt efter ;)
 
Man kan inte tro det alla gånger, men min lilla Lus är faktiskt snabb som en vessla på agilitybanan :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0