Det nya året

Ja, då var det nya året här och mycket spännande väntar!
 
Året började på bästa sätt genom att jag blev faster till en liten flicka som föddes den 1/1.
Jag har ännu inte träffat underverket, men jag hoppas det blir snart.
 
Just nu går vi i väntans tider och det vi väntar på är att valpar ska födas så vi kan få redan på om det blir en liten tikvalp till oss eller inte. 
Vi håller alla tummar och tår och hoppas hoppas hoppas att så är fallet!
 
Kenneln ligger ju nere just nu eftersom vi står utan avelstik och därför hoppas vi på en ny liten valp som förhoppningsvis kan bli vår nya stjärna i kenneln om allt går som det ska..
Så om några dagar så vet vi nog :)
 
Lite annat kul som är på gång är att vi har fått ihop en liten träningsgrupp i rallylydnad som ska träna tillsammans 5 gånger i Segra Hallen (som vi hyr gemensamt).
Det ska bli kul att komma igång med lite strukturerad träning igen. Det blir inte så mycket träning nu när det är så kallt och ruggigt väder ute. 
Vi var och tränade förra veckan i den hallen och mina hundar var helt galna av glädje över att få träna lite rallybana. 
Under våren kommer även Lucy få träna rallylydnad. Vi har påbörjat högerhandlingen och det är ganska knepigt tycker fröken Lucy. Vi får se hur långt vi kommer :)
Hon har en tendens till att bli ganska frustrerad när vi tränar rallylydnad, men hon tycker det är roligt och är väldigt ivrig :)
 
Idag anmälde jag till årets första rallytävling för mig och Dixie. Det blir i Halmstad i februari. 
Så nog får vi se till att det blir lite träning innan dess :)
 
Ja, det var årets första uppdatering!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0