Ny träningsgrupp

Nu har äntligen vår lilla träningsgrupp i rallylydnad dragit igång!
 
I torsdags var första tillfället och vi är 5 stycken som hjälps åt att planera och bygga banor och sedan ge varandra lite feedback.
 
Väldigt roligt att vara i gång igen och det är lyxigt att kunna träna i uppvärmd träningshall.
 
Dixie och Lucy var båda helt vilda av glädje över träningen.
Jag fick börja passet med att leka med Dixie. Eller rättare sagt, ge henne en leksak som hon får springa med i munnen och ta ut sin överskottsenergi över.
Hon kampade så vilt så det började blöda i munnen på henne och jag fick tillbaka en blodig leksak. Oj oj oj ett sånt vilddjur till hund man har ;)
 
Trots att hon är så het så gör hon ändå momenten bra. Men det var ett himla liv på henne. Hon kunde inte vara tyst. Pip och skall  och konstiga läten var det genom hela banan. 
Det är synd, för annars var jag väldigt nöjd med hennes moment. 
 
Om en vecka är det tävling och det går inte att förbereda sig så mycket mer inför det. Jag får hopas att jag kan trötta ut henne lite innan start så hon kanske kan vara tyst halva banan :)
 
Lucy är ju fortfarande helt ny i högerhandlingen och det är ju verkligen svårt för henne.
Hon är inte heller speciellt tyst, utan gnäller och piper av iver i alla moment.
 
Varför har jag fått två galna pip hundar? :P
 
Vår träning på den nyinköpta mattan hade ändå gett lite rsultat, även om det är lång väg kvar. 
Det svåraste för Lucy är att hålla sin position i högerhandlingen och inte "flyta ut". Men med lite mer matträning så ska det nog ordna sig med det :) 
 
Nu längtar vi tills nästa pass :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0